Gumené kryty a gumené podložky boli navrhnuté na zlepšenie trakcie a stability pásových vozidiel na všetkých druhoch terénu, najmä na tvrdých a abrazívnych povrchoch, pričom znižujú hluk a vibrácie.
Aby vyhoveli rôznym potrebám a použitiam, ITR ponúka gumené podložky v technológiách Bolt–on a Clip–on, ako aj gumené a polyuretánové podložky typu Standard a Road–Liner.

Aby sa predišlo poškodeniu dokončených povrchov pri práci na betóne, asfalte alebo spevnených cestách, odporúča sa vybaviť oceľové pásové rýpadlá gumenými podložkami alebo „topánkami“. Praktické a prispôsobiteľné väčšine pásových vozidiel dostupných na trhu, zvyšujú produktivitu a znižujú hluk, zabraňujú opotrebovaniu pásových prvkov a poškodeniam povrchov. Zároveň poskytujú lepšiu priľnavosť a stabilitu na tvrdých povrchoch, ktoré môžu spôsobiť pošmyknutie stroja pri kopaní a zdvíhaní.
Skôr než sa pozrieme na rôzne typy gumených podložiek, najprv podrobne preskúmame ich všeobecnú charakteristiku a množstvo výhod, ktoré ponúkajú.
NEZABUDNITE
Gumené kryty a podložky výrazne zlepšujú trakciu a stabilitu pásových vozidiel, zároveň znižujú hluk, vibrácie a chránia povrchy pred poškodením.
Všeobecná charakteristika gumených krytov a gumených podložiek pre pásy
Každý typ gumových doplnkov má svoje vlastné vlastnosti a spĺňa rôzne pracovné požiadavky. Existujú však všeobecné znaky, ktoré robia tieto produkty cenným doplnkom pre všetky oceľové pásové vozidlá.

Po prvé, podložky sú ľahko montovateľné a demontovateľné aj na stavenisku, najmä zaskakovacie verzie, ktoré popíšeme neskôr. Umožňujú rýchly prechod od práce na povrchoch vhodných pre oceľové pásy k citlivejším povrchom, ktoré vyžadujú väčšiu ochranu alebo priľnavosť. Sú vyrobené zo špeciálne spevnených, odolných gumových zmesí, ktoré poskytujú vysokú pevnosť a predĺženú životnosť. Nezávisle od zvolenej metódy uchytenia alebo zloženia umožňujú gumené podložky používateľom spojiť silu oceľových pásov s vlastnosťami gumy.
Aké sú výhody používania gumených krytov a gumených podložiek pre pásy
Používanie týchto produktov prináša množstvo výhod. Nielenže umožňujú efektívnejšiu prácu na dokončených povrchoch, ale tiež predlžujú životnosť stroja a zabezpečujú maximálnu návratnosť investícií. Hlavné výhody možno zhrnúť nasledovne.
- Tichšia a plynulejšia jazda a vyšší komfort operátora.
- Menej vibrácií znamená menšie zaťaženie podvozku.
- Vyššia bezpečnosť počas práce.
- Predchádzanie poškodeniu tvrdých povrchov alebo oceľových pásov stroja.
- Lepšia trakcia a priľnavosť na tvrdých povrchoch.
POZOR
Pri kúpe použitého minirýpadla CAT vždy skontrolujte servisnú históriu a technický stav stroja, aby ste sa vyhli nepredvídaným nákladom na opravy.
Gumené podložky a kryty ITR
Rada gumených produktov ITR je vhodná na bežné použitie v pásových vozidlách do 40 ton a delí sa na štyri typy.
- Gumené podložky montované skrutkami.
- Zaskakovacie podložky.
- Podložky Road–Liner.
- Štandardné gumené podložky.

Rôzne typy môžu byť vhodnejšie v závislosti od prevádzkových požiadaviek, preto je dôležité pred nákupom získať presné informácie. Podrobnosti o rozdieloch medzi štyrmi hlavnými typmi značky ITR sú uvedené nižšie.
Gumené podložky montované skrutkami
Gumené podložky montované skrutkami ITR sú určené na montáž na oceľové stopy pásov už pripevnené na pásoch stroja. Majú rovnakú veľkosť ako podložky a sú montované pomocou špeciálne umiestnených otvorov, aby sa zabezpečilo dokonalé prispôsobenie. Naše skrutkové podložky možno upevniť pomocou závitových kolíkov na zadnej strane podložiek, ktoré sa prišrobujú do otvorov už prítomných v oceľových stopách.
Skrutková verzia je najpopulárnejšia, najodolnejšia a najekonomickejšia, hoci jej montáž alebo výmena trvá dlhšie ako v prípade zaskakovacej verzie. Je ideálnym riešením na konverziu oceľových pásových strojov na stroje s gumovými podložkami na polotrvalú prácu alebo dlhodobé práce na dokončených povrchoch či v blízkosti stien a obrubníkov.
Skrutkové podložky poskytujú pevný základ a zadné upevňovacie skrutky zaisťujú bezpečné uchytenie a dokonale rovný profil. Úplná absencia vôľ medzi gumenými podložkami a oceľovými stopami pomáha udržiavať rovnomerný vzor opotrebenia.
Zaskakovacie podložky
Rad gumených podložiek Clip–on od ITR bol navrhnutý na použitie na oceľových stopách pásov bez montážnych otvorov. Montujú sa pomocou bočných držiakov (klipov), čo výrazne skracuje čas montáže. Poskytuje to tlmiacu vrstvu medzi oceľovou stopou a styčným povrchom, čím efektívne vytvára gumové pásové vozidlo.
Podložky sa presne prispôsobujú oceľovému profilu, zostávajú na mieste a odolávajú vertikálnym a bočným pohybom, čím zabraňujú hromadeniu nečistôt medzi dvoma povrchmi. Keďže nie sú pripevnené skrutkami, ich hlavnou výhodou je rýchla montáž a možnosť opätovnej úpravy pri zachovaní plnej funkcie oceľového pásu.
Zaskakovacie podložky boli navrhnuté tak, aby boli najjednoduchšie na montáž a demontáž vďaka bočnému mechanizmu upevnenia. To z nich robí najlepšiu voľbu na konkrétne použitia, pre krátkodobé práce alebo rýchlu konverziu oceľového pásového vozidla na prácu na dokončených povrchoch bez poškodenia.

Gumené kryty Road–Liner
Rada podložiek ITR Road–Liner (alebo mestské podložky) pre rýpadlá predstavuje najmodernejší technologický vývoj. Sú určené na použitie na cestách a rovných plochách na staveniskách a v priemyselných skladoch. Podložky Road–Liner sa skladajú z oceľovej dosky pokrytej gumovou vrstvou a zvyčajne sa montujú priamo na reťaze pásov ako kompletná náhrada oceľových podložiek. Týmto spôsobom guma obklopuje oceľový prvok pásu, čím poskytuje ochranu pri kontakte pásu s tvrdým povrchom.
Podložky Road–Liner sú najviac odporúčanou a najlacnejšou voľbou, keď je hlavnou prioritou ochrana povrchu, na ktorom stroj pracuje.
Štandardné gumené podložky
Štandardné gumené podložky ITR predstavujú mechanicky odolnejšiu možnosť ako podložky Road–Liner a sú absolútne nevyhnutné pri práci na nerovných, nespeknutých povrchoch alebo v prítomnosti sutiny.
Vyrobené z odolných, pružných materiálov, sú formované a vulkanizované priamo na oceľových stopách stroja, čím sa s nimi efektívne spájajú.
Prítomnosť oceľovej vrstvy zaisťuje vynikajúcu odolnosť voči ohýbaniu a iným zaťaženiam vyvolaným nerovnosťami.
Prítomnosť oceľových podložiek vedie k vyšším nákladom v porovnaní s doskami používanými v cestných krytinách, čo ich robí najdrahšími produktmi, ktoré boli doteraz ponúkané, no kompenzované sú ich vynikajúcim výkonom.
V závislosti od očakávaných použití ITR ponúka tiež širokú škálu polyuretánom potiahnutých podložiek, ktoré môžu byť používané na strojoch s vysokým pomerom hmotnosti k ploche styku, ako sú napríklad frézy určené na frézovanie za studena.

Typy gumených podložiek ITR a ich výhody
Typ podložky | Charakteristika | Výhody |
---|---|---|
Podložky montované skrutkami | Montáž na oceľové stopy pásov pomocou špeciálnych otvorov. | Odolnosť, ekonomickosť, dokonalé prispôsobenie. |
Zaskakovacie podložky | Montáž pomocou bočných držiakov (klipov) bez potreby montážnych otvorov. | Rýchla montáž a demontáž, ochrana povrchov. |
Podložky Road–Liner | Oceľová doska pokrytá gumovou vrstvou, montovaná priamo na reťaze pásov. | Ochrana povrchov, ideálne na cestné použitie. |
Štandardné gumené podložky | Vyrobené z odolných, pružných materiálov, formované a vulkanizované priamo na oceľových stopách. | Vynikajúci výkon, odolnosť voči ohýbaniu. |